عزیز دل مامان و باباعزیز دل مامان و بابا، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
یکی شدن من و بابایییکی شدن من و بابایی، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره
همخونه شدن من وباباهمخونه شدن من وبابا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره

خاطرات مامانی و مسافر تو راهیش

نوزاد در هفته یازدهم

1395/2/5 11:58
نویسنده : مامانی
152 بازدید
اشتراک گذاری

کارهای مهم هفته یازدهم

در این هفته نوزاد ممکن است با شنیدن صدای شما سرش را بچرخاند. نوزاد از این طریق هنگامی که با او صحبت می‌کنید، شما را تأیید کرده و به شما اهمیت می‌دهد. وقتی او را به حالت نشسته قرار می‌دهید، می‌تواند سرش را ثابت و در راستای بدن نگه دارد. حرکات او هماهنگی بیشتری دارند. پتویی را روی زمین بیاندازید و به او اجازه بدهید که تکان بخورد و دست‌ها و پا‌هایش را تکان بدهد تا ماهیچه‌هایش تقویت شوند. همچنین نوزاد، بدنش را با استفاده از پا‌هایش هل می‌دهد، این اولین گام آمادگی برای چهار دست و پا راه رفتن است.

مهارت‌های اجتماعی

نوزاد شما در هفتهٔ یازدهم کم‌کم اجتماعی می‌شود، اخم می‌کند، لبخند می‌زند، سعی می‌کند که با شما ارتباط برقرار کند و نیز ممکن است موقع شیر خوردن چند ثانیه‌ای مکث کند، فقط برای اینکه به چهره شما نگاه کند و لبخند بزند. همچنین بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کند و اگر زیاد به او توجه نکنید، شروع به غر زدن می‌کند. هم اکنون، زمان بسیار خوبی است که بازی‌های جالبی را به او ارائه کنید، از قبیل:

  1. روی زمین به پشت بخوابید و نوزاد را به روی شکم یا روی سینه خود بخوابانید. در این وضعیت انگیزه بیشتری پیدا می‌کند تا سرش را بلند کرده و به چهره شما نگاه کند. حتی از دستانش استفاده می‌کند تا کمی سینه‌اش را بالا بیاورد. این حرکت را ممکن است در چهار ماهگی انجام دهد، بنابراین اگر هنوز آن را انجام نمی‌دهد، نگران نشوید.
  2. اگر صحبت‌هایتان را با اشاره همراه کنید، نوزاد بیشتر متوجه می‌شود. بنابراین ۱۵ دقیقه وقت بگذارید و او را در اطراف خانه بچرخانید، به وسایل خانه اشاره کنید و نام آن‌ها را بگویید.
  3. یک اسباب بازی با رنگ روشن یا یک عروسک پارچه‌ای را بالای سر او تکان بدهید و او را تشویق کنید که آن را بگیرد. عروسک را به گونه‌ای قرار بدهید که حتماً برای گرفتن آن بدنش را بکشد. این تمرین خوبی برای هماهنگ نمودن چشم و حرکت دستان اوست.
پسندها (3)

نظرات (0)