عزیز دل مامان و باباعزیز دل مامان و بابا، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
یکی شدن من و بابایییکی شدن من و بابایی، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره
همخونه شدن من وباباهمخونه شدن من وبابا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره

خاطرات مامانی و مسافر تو راهیش

هفته ی 11 بارداری

1393/7/26 10:37
نویسنده : مامانی
147 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز دل مامان از امروز هفته یازدهت شروع میشه .هفته پیش درد شکم داشتم یه سه روزی دیگه نمیدونم این هفته نوبت چیه .راستی فسقلی دیشب بابایی به خاطر شما اجازه نداد باهاش فیلمی که دانلود کرده بود و ببینم .گفت که واسه بچمون خوب نیست خشنه !خلاصه دیشب کلی باباییت حرسم داد .

یه چیزایی از سایتای بارداری برداشتم اینجا اوردم که بقیه مامانام به راحتی بتونند استفاده کنند ...

از این هفته به بعد احساس تهوع و استفراغ به مرور برطرف می شود. مراقب رژیم غذایی صحیح و وضعیت بهداشت فردی خود بوده و ورزشهای مناسب را در این دوران ادامه دهید. پیاده روی در طی دوران بارداری بهترین ورزش بوده در حین ورزش هرزمان احساس خستگی کردید بهتر است استراحت کنید.

بعلت افزایش سوخت و ساز عمومی بدن بیش از پیش احساس گرما کرده و به نوشیدن مایعات نیاز بیشتر دارید.

در اواخر این هفته کلیه اعضای حیاتی و داخلی بدن کودک شکل گرفته و شروع به عمل می کند. از این هفته به بعد اعضا از نظر ظاهری رشد خود را ادامه می دهند.گوشهای کودک بدنبال تکامل بعدی بتدریج به طرف گردن و اطراف سر حرکت می کنند عروق خونی بندناف به مقدار کافی افزایش یافته و احتیاجات غذایی کودک را بر طرف می سازد. سر کودک هنوز هم نسبت به اندازه بدن او بزرگ است و اندامهای کودک کاملا کوتاه و ظریف هستند.

صورت کودک شباهت بیشتری به صورت همیشگی انسانی پیدا کرده و گردتر می شود و چشمها در وضعیت طبیعی قرار می گیرد.قلب در این هفته به خوبی خون را به تمام قسمتهای بدن کودک می رساند.در کنار تکامل روده ها حرکات مخصوص موجی شکل روده ها برای حرکت غذا در طول دستگاه گوارش آغاز می شود.البته هنوز هیچ ماده دفعی در طول روده ها حرکت نمی کند. اندازه جنین در این هفته 75-65 میلیمتر است و وزن او در حدود 8 گرم است.

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانِ نی نی
28 مهر 93 9:10
بهت تبریک می گم عزیزم. انشالا به سلامت بدنیا بیاد. الان مادری و دعات گیراست. واسه منم دعا کن بزودی مامان بشم. لینکت کردم.
مامانی
پاسخ
مرسی عزیزم دعا میکنم این حس و زودی تجربه کنی.